Tájékoztatás a GINOP 5.3.1. pályázatban való részvételről

Projekt címe: „A CONSACT Kft és a Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány korábbi tapasztalataira alapozott közös projektje a rugalmas foglalkoztatás elterjesztése érdekében”

Kedvezményezett neve: CONSACT Minőségfejlesztési és Vezetési Tanácsadó Kft. (60%) és Kisvállalkozásfejlesztési Alapítvány (SEED) (40%)
Szerződött támogatás összege: 97.008.545 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Projekt kezdés dátuma: 2015.06.01.
Tényleges befejezés dátuma: 2016.11.30.
Projekt azonosító száma: 5.3.1-14-2015-00036

infoblokk_kedv_final_felso_cmyk_ERFA

Összefoglaló a projekt tartalmáról

A Széchenyi 2020 „A rugalmas foglalkoztatás elterjesztése a konvergencia régiókban” című program keretében megvalósult projektben a CONSACT Kft. által vezetett konzorcium magyarországi kis- és középvállalkozások számára nyújtott díjmentes tanácsadást a rugalmas foglalkoztatás elterjesztése érdekében, hogy az igénybe vevő cégek javíthassák szervezeti hatékonyságukat és növelhessék versenyképességüket.

Szakmai koncepciónk

A projekt megvalósításakor egyrészt a programban résztvevő szolgáltatók által közösen elfogadott minőségbiztosítási szempontokat, másrészt a kiírt célt az adott kkv-nál legjobban szolgáló eszközöket alkalmazva az alábbi alapelveket figyelembe véve dolgoztunk:

  • Kkv-kompatibilitás: a módszereink egyszerűek és a kkv- k körében jól alkalmazhatók
  • Hátrányos helyzetű csoportok vizsgálata: a munkavállalói vizsgálat elsődleges célcsoportja a gyermekes családok/szülők/nők, de más, hátrányos helyzetű munkavállalói csoportok (idős hozzátartozót ápolók, fiatal (25 év alatti) vagy idős (55 év feletti) munkavállalók, fogyatékkal élő munkavállalók vagy azok családtagjai foglalkoztathatóságát is vizsgáltuk
  • Eredményorientált egységesítés: egy egységes, közös adattáblából kiindulva, az adatok lekérdezését az adott kkv-hoz legjobban illeszkedő módon végeztük

 

A projekt főbb elemei

1. Kiválasztás, átvilágítás

  • Potenciális pályázók azonosítása
  • Előszűrési szempont-rendszer összeállítása
  • Személyes konzultáció Munkáltatókkal
  • Szervezeti átvilágítás elkészítése
 

2. Projekt indítása- nyitó megbeszélés

A projektben részvevő szakértők bemutatkozása. Információk átadása a cég vezetése részére: a projekt során végrehajtandó feladatokról, azok ütemezéséről, az alkalmazásra kerülő módszerekről.

3. Az audit lefolytatása

A munka során a kijelölt célcsoportok kérdőívet töltöttek ki, személyes és fókusz csoportos interjúkat folytattunk velük, elvégeztük a releváns dokumentumok értékelését, a létező „humán rendszerek” átvilágítását.

Az audit során 4 terület felmérése történt meg:

  • A jelenlegi megoldások, gyakorlatok, folyamatok áttekintése.
  • A létező gyakorlatok hatékonyságának, elfogadottságának megismerése.
  • Munkáltatói igények azonosítása.
  • Az üzleti stratégia és kihívások milyen új megoldásokat követelnek, melyek az atipikus programokkal támogathatóak
  • Munkavállalói szükségletek felmérése, kiemelt fókusz a Gyesről/Gyedről visszatérők igényeinek és lehetőségeinek feltérképezése
  • A hátrányos helyzetűek (pályakezdő fiatalok, 50 év felettiek, fogyatékkal élők) rugalmas foglalkoztatási lehetőségeinek feltárása
 

4. Eredmények értékelése

Az audit során szerzett eredmények feldolgozásával, auditriport formájában értékeltük a cég helyzetét az atipikus foglalkoztatással kapcsolatos tapasztalatok, lehetőségek és hajlandóság területén.

5. Projekt zárás- vezetői workshop

A cégvezetés részére bemutatásra kerültek az audit során kapott eredmények, a cég szempontjából releváns atipikus foglalkoztatás formák köre, ezek bevezetésének (szervezetfejlesztés) javasolt lépései, a támogatás lehetőségei.

Eredményeink

Valamennyi átvilágított vállalat számára – az auditok megállapításai alapján – javaslatokat tettünk arra, hogy a rugalmas foglalkoztatási formák bevezetésével miként növelhetik működési hatékonyságukat.

A Támogatási szerződésben tett vállalásaink az alábbiak szerint teljesültek:

  • Átvilágított vállalkozások száma
    Vállalás: 70 cég                Teljesített: 70 cég
  • Az átvilágított vállalkozásoknál foglalkoztatott munkavállalók létszáma
    Vállalás: 1000 fő              Teljesített: 3117 fő
  • Legalább 25 kis-és/vagy középvállalkozás átvilágításra kerül, amelyben van 6 éven aluli gyermeket nevelő (korábban/jelenleg) gyermekgondozási szabadságon lévő szülő a foglalkoztatottakon belül
    Vállalás: 25 cég  Teljesített: 35 cég

Kapcsolat

Köszönjük! Az üzenetet megkaptuk, kollégánk hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot.