Online munkakapcsolatok, egyéni és csapat produktivitás fejlesztése

Értekezletek, megbeszélések vezetése virtuális keretek között

A virtuális munkakapcsolatok, az online értekezletek jelentik most az egyetlen lehetőséget a vezetővel, a munkatársakkal való találkozásra. Ezért kiemelkedő jelentőségű az új munka és viselkedéskultúra gyors és magas színvonalú kialakítása, az alkalmazást segítő módszerek és technikák elsajátítása.

A képzés alaptematikája, amit az adott cég igényeire, az általa használt platformra adaptálunk

  • A virtuális megbeszélés etikettje, szabályai
  • Mitől lesz hatékony a virtuális megbeszélés?
  • A megbeszélés struktúrájának felépítése
  • Tippek-trükkök az online konferencia alkalmazásban (az ügyfél által preferált programban: pl. Skype, Zoom, MS Teams stb.)
  • A felmerülő konfliktusok, problémák kezelése a megbeszélésen
  • Személyiségből adódó kommunikációs különbségek kezelése
  • A figyelem fenntartása, ellenőrzése
  • Közös projektek, feladatok hatékony követése a virtuális csapattal
  • Tanácsadás online formában a hatékonyság növelése a legjobb gyakorlat megvalósítása érdekében

Időtartam: 3 óra képzés + 3 óra tanácsadás
Helyszín: az online tér, a cég által használt platform

Vezetői kommunikáció virtuális keretek között, krízis idején

Az emberek igen nagy százalékának „normál” munkarendben is szüksége van a szociális kapcsolatra. Több általunk kért visszajelzés mutatja, hogy ebben a „Home Office” állapotban ez az igény felerősödik, sőt, még azoknál is megjelenik, akikben eddig nem volt jelen. Így vezetőként éreztetni kell, hogy van mögöttük valaki, aki nem csak feladatot ad, hanem támogat, megért, meghallgat.
Középpontba került a FIGYELEM, TÖRŐDÉS – MAGA AZ EMBER! Ezt mással nem lehet elérni, csak megfelelő KOMMUNIKÁCIÓVAL! De mi is ilyenkor a „megfelelő”?

A képzés alaptematikája

  • Mit hozott a változás kommunikációnkban
  • Kapcsolatteremtés „régen” és most, home office-ban
  • Napi / heti protokoll kialakítása, bevezetése, alkalmazása – kollégák azonosulása
  • Környezetünk kialakítására
  • „Megjelenésünk” a kapcsolatfelvételeken
  • Kommunikációs csatornáink „home-office” üzemmódban
  • A figyelem fenntartása, ellenőrzése
  • Feladat megbeszélés vagy „kibeszélő show”, mint kommunikációs lehetőség
  • Visszajelzés adása virtuális térben, krízishelyzetben
  • Megváltozott kommunikációval megszerzett eddig „rejtett” információk munkatársakról
  • Személyiségből / viselkedésből adódó kommunikációs különbségek kezelése
  • Tanácsadás online formában a hatékonyság növelése a legjobb gyakorlat megvalósítása érdekében.

Képzésünket az adott megbízó által használt platformon, a cég kommunikációs sajátosságaihoz igazítva tartjuk.

Időtartam: 2 x 3 óra képzés + 3 óra tanácsadás
Helyszín: az online tér, a cég által használt platform

Vezetői munka, irányítás virtuális keretek között

A távmunka alapjaiban forgatja fel a hagyományos, közvetlen jelenléten alapuló vezetés napi rutinjait. A vezetői fókusz gyors változása, a feladatok és kapcsolatok menedzselése online körülmények között más hozzáállást, új készségeket igényel mindenkitől.

Egyre több vezető keresi saját válaszát az aktuális kérdésre: korlátozott vezetési lehetőségek közepette, hogyan lehet kézben tartani az irányítást?

A képzés alaptematikája

  • Mit hozott a változás a vezetői munkámban
  • Vezetés „régen” és most home-office-ban
  • Feladatfókusz – emberfókusz / ezek aránya /
  • Értekezletek etikettje, szabályai
  • Megbeszélések száma, hossza, zárása – hol a fókusz?
  • Digitális eszközök működtetéséhez alkalmazkodó struktúra
  • Feladat megbeszélés vagy „kibeszélő show” a vezetői működésben
  • A felmerülő konfliktusok, problémák kezelése online környezetben
  • Emberközpontú vezetés
  • Mentális megerősítés, mint fő feladat
  • Tanácsadás online formában a hatékonyság növelése a legjobb gyakorlat megvalósítása érdekében.

Képzésünket az adott megbízó által használt platformon, a cég kommunikációs sajátosságaihoz igazítva tartjuk.

Időtartam: 2 x 3 óra képzés + 3 óra tanácsadás
Helyszín: az online tér, a cég által használt platform

Elengedett kéz? Home office-ban dolgozók menedzselése

A vezetői munka eredményességének legfontosabb mutatói a krízis ellenére sem változtak: mennyire képes a vezető az egyéni elkötelezettséget és a produktivitást fenntartani, a feladatokat megfelelő minőségben, határidőre megvalósíttatni. Ami alaposan megváltozott az a távmunka jellegéből adódó feladatkiadás, támogatás és végrehajtás lehetősége, táv menedzselhetősége. 

A képzés alaptematikája

  • Mit hozott a változás a vezetői munkámban
  • Időkezelés otthonról – előnyök / nehézségek
  • A távolsági feladat végrehajtás sajátosságai
  • Feladatkiadás – feladatmegértés – a virtuális térben
  • Feladatkövetés – ellenőrzés – helyzetjelentések - távolról
  • Mikro menedzsment – vagy elengedett kéz?
  • Akcióterv – a megvalósításhoz
  • Összegzés, jó gyakorlatok, tanulságok, zárás
  • Tanácsadás online formában a hatékonyság növelése a legjobb gyakorlat megvalósítása érdekében.

Képzésünket az adott megbízó által használt platformon, a cég kommunikációs sajátosságaihoz igazítva tartjuk.

Időtartam: 2 x 3 óra képzés + 3 óra tanácsadás
Helyszín: az online tér, a cég által használt platform

A hatékony otthoni munka - Idő és feladat menedzsment home office-ban

Az idő nem visszafordítható és nem visszaadható. Az otthon végzett munka csábító szabadságot adhat, de könnyen szétfolyhat. Hogyan tegyük a napjainkat mégis tartalmassá és végezzünk el minél többet úgy, hogy a nap végére elégedettek legyünk? A képzés ehhez ad ötleteket és konkrét gyakorlati útmutatót.

A képzés alaptematikája

  • Mit hozott a változás munkámban
  • Az otthoni feladat végrehajtás előnyei és kihívásai
  • A nap megtervezése – a mindennapi munkaritmus kialakítása
  • Rend és rendszeresség – Miért érdemes?
  • Lassan siess – avagy a megfelelő mennyiségű munka
  • Többet kevesebb idő alatt – fontossági sorrend kialakítása
  • Ami elrabolja az időnket – avagy az érdemi időtöltés titkai
  • Akcióterv – a megvalósításhoz
  • Összegzés, jó gyakorlatok, tanulságok, zárás

Képzésünket az adott megbízó által használt platformon, a cég kommunikációs sajátosságaihoz igazítva tartjuk.

Időtartam: 2 x 3 óra képzés + 3 óra tanácsadás
Helyszín: az online tér, a cég által használt platform

Hatékonyan home office-ban

Az emberek nem válnak kevésbé hatékonnyá az otthoni munkavégzés során, feltéve, ha elsajátítják a távmunka megfelelő technikáit és kellő támogatást kapnak vezetőiktől, munkatársaiktól.

Tréningünk fizikai, technikai és tudati/lelki oldalról biztosít segítséget ahhoz, hogyan lehet a legtöbbet kihozni magunkból, jelenlegi helyzetünkből. Inspirál a legmegfelelőbb környezet és szokások kialakítására, így is támogatva, hogy az otthonunkból történő munka elérje a korábban munkahelyi körülmények között nyújtott hatékonyságot. 

A képzés alaptematikája

  • A home office fizikai kellékei
  • a megfelelő munkakörülmények kialakítása (asztal, eszközök, fények, ergonómia)
  • munkahelyi biztonság
  • technikai feltételek
  • A home office technikai kellékei
  • Milyen programokkal könnyíthetjük meg az életünket?
  • Videokonferencia szolgáltatások, kommunikáció, egyéb hasznos alkalmazások, hogy ne a Facebook és a messenger legyen a munkahelyi kommunikáció helye.
  • A home office tudati/mentális kellékei
  • Hatékony időgazdálkodás
  • Feladatmenedzsment: célkitűzés, priorizálás, delegálás
  • Konfliktusok és stressz kezelése: monotónia, ingerszegénység, elaprózódás, a fókusz megtartásának nehézsége - megoldási lehetőségek
  • Különböző viselkedésminták és ezek reagálása a távmunkára
  • Tanácsadás online formában a hatékonyság növelése a legjobb gyakorlat megvalósítása érdekében.

Képzésünket az adott megbízó által használt platformon, a cég kommunikációs sajátosságaihoz igazítva tartjuk.

Időtartam: 3 x 3 óra képzés + 3 óra tanácsadás
Helyszín: az online tér, a cég által használt platform

Konfliktuskezelés a virtuális térben

A home office működési nehézségei, a vírus miatti bezártság és elzártság folyamatos feszültség forrásként romboló hatással lehet családunk és önmagunk életére. A felgyűlt feszültség óhatatlanul is konfliktusokhoz, hatékonyságunk, munkateljesítményünk és együttműködési készségünk romlásához vezethet.

A tréningünk olyan képességeket fejleszt, amelyek a virtuális térben végzett munka és kapcsolattartás közben felmerülő konfliktusok kezeléséhez krízis idején különösen nélkülözhetetlenek. 

A képzés alaptematikája

  • Konfliktuskezelési modellek - mi az én saját konfliktuskezelési működésem?
  • Konfliktusok az offline és a virtuális térben - hasonlóságok, különbségek- mi az, ami csak az online térre jellemző?
  • Esetmegbeszélés: a csoport által hozott eset tanulmányozása és megoldási lehetőségek keresése
  • A “legjobb gyakorlatok” összegyűjtése konfliktusok felmerülése esetére
  • Tanácsadás online formában a hatékonyság növelése a legjobb gyakorlat megvalósítása érdekében.

Képzésünket az adott megbízó által használt platformon, a cég kommunikációs sajátosságaihoz igazítva tartjuk.

Időtartam: 1 x 3.5 óra képzés + 3 óra tanácsadás
Helyszín: az online tér, a cég által használt platform

Kommunikáció és konfliktuskezelés viselkedési stílusok alapján

Miért viselkedünk olykor saját magunk számára is meglepő módon bizonyos helyzetekben? Mi a viselkedés szerepe a mindennapokban, az emberi kapcsolatokban? Hogyan hatunk másokra? 

A DISC módszertan segítségével alap szinten gyorsan és hatékonyan, szinte azonnal tudják értelmezni önmaguk és mások viselkedési stílusát, mások „komfortos” viselkedéstípusát. Képesek lesznek megtalálni a „kulcsot” a kommunikációs helyzetek hatékony kezeléséhez.  

A képzés alaptematikája

  • Természetes – felvett viselkedés, a jó benyomás jelentősége
  • A viselkedés fajtái
  • Az első benyomás, valamint annak összefüggése a testbeszéddel
  • Mivel segíthetem a „személyre szóló” jó benyomást?
  • Milyen képet sugároz a jó tárgyaló
  • Milyen képet sugárzok MOST magamról
  • Önismeret – elfogadás fogalma a DISC-ben
  • Milyennek látom magam
  • Önismereti teszt – a természetes viselkedésre
  • Az elfogadás fogalma a DISC-ben
  • Érzékelés – intuíció, gondolkodás – érzés különbsége, a DISC fogalma
  • Objektív mérési eszköz – a DISC fogalma
  • Érzékelés és intuíció szerepe
  • Gondolkodás és érzés szerepe
  • DISC teszt a felvett – természetes viselkedésre
  • Tanácsadás online formában a hatékonyság növelése a legjobb gyakorlat megvalósítása érdekében.

Képzésünket az adott megbízó által használt platformon, a cég kommunikációs sajátosságaihoz igazítva tartjuk.

Időtartam: 2 x 1.5 óra képzés + 3 óra tanácsadás
Helyszín: az online tér, a cég által használt platform

DISC modellen alapuló kommunikáció és konfliktuskezelés

A DISC módszertan segítségével gyorsan és hatékonyan tudjuk értelmezni önmagunk és mások viselkedési stílusát. Jól használható értelmezési keretet adunk ahhoz, hogy tudatos, személyre szabott, hatékony kommunikációt és konfliktuskezelést alkalmazzunk a velünk kapcsolatban álló személyek vonatkozásában úgy, hogy közben mi irányítjuk, uraljuk a helyzetet.

A képzés alaptematikája

  • Természetes – felvett viselkedés, a jó benyomás jelentősége
  • A viselkedés fajtái - ismétlés
  • Milyen képet sugároz a jó tárgyaló - online
  • Milyen képet sugárzok MOST magamról – kamerán keresztül
  • Önismeret
  • Milyennek látom magam – saját DISC elemzés ismertetése
  • Az egyes viselkedéstípusok (D-I-S-C) jellemzői alapfokon
  • Dominancia – Befolyásolás – Megbízhatóság - Szabálykövetés
  • Hogyan ismerem fel az egyes típusokat?
  • Mik a jellemző tulajdonsága az egyes viselkedéstípusoknak (alap)
  • Miként kommunikáljunk a leghatékonyabban alapfokon
  • Hogyan kell kommunikálni a 4 viselkedéstípussal, valamint az én „komfortos” színem miként azonosul a kevésbé „komfortos” színekkel
  • Tanácsadás online formában a hatékonyság növelése a legjobb gyakorlat megvalósítása érdekében.

Képzésünket az adott megbízó által használt platformon, a cég kommunikációs sajátosságaihoz igazítva tartjuk.

Időtartam: 2 x 1.5 óra képzés + 3 óra tanácsadás
Helyszín: az online tér, a cég által használt platform

KAPCSOLÓDJUNK

CONSACT HUMAN RESOURCES SOLUTIONS

CONSACT MINŐSÉGFEJLESZTÉSI
ÉS VEZETÉSI TANÁCSADÓ KFT.

1081 Budapest, Kiss József u. 10.
Tel.: +36 30 204 0320
E-mail: consact@consact.hu

Ügyfélszolgálat:
Hétfőtől péntekig 9 órától 16 óráig

Elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi Tájékoztatót